ّ

خطا!

نمایش خطا!

رمز خود را فراموش کرده اید؟

خطا!

خطا

مخفی خطا!

بستن

رویکرد تطبیقی به پایان تاریخ

تهیه کننده ها: موسسه آینده روشن
قیمت: 40000 ریال

بررسی تطبیقی دیدگاه‌های قرآن کریم و سایر ادیان نسبت به سرنوشت انسان و جهان در پایان تاریخ است. در این نوشتار ابتدا دیدگاه قرآن و آموزه‌های اسلامی و شیعی در مورد موعودگرایی و مسأله ظهور بیان شده و آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از معصومین(ع) در این زمینه مورد شرح و تفسیر اجمالی قرار گرفته است. آن گاه ویژگی جامعه مصلحان و صالحان از منظری دینی و تاریخی بیان شده و نظریات مختلف در مورد سیر حرکت تاریخ و منجر شدن حرکت آن به سیطره خوبی‌ها بر بدی‌ها منعکس و مقایسه شده است. نویسنده در ادامه به نقد نظریات معاصر غرب در مورد پایان تاریخ مانند نظریه فوکویاما، نظریه تافلر، نظریه هانتینگتون معروف به نظریه برخورد تمدن‌ها و نظریه دهکده جهانی اشاره کرده و از منظری قرانی به نقد و ارزیابی این نظریه‌ها پرداخته است. وی همچنین به توصیف حکومت جهانی مهدوی و ویژگی‌های این حکومت پرداخته و پایان تاریخ را از نگاه معصومین(ع) و نیز علایم آخرالزمان را از این منظر بیان کرده است.

کتاب های مشابه

وظائف العباد تجاه الامام المنتظر (عج)
وظائف العباد تجاه الامام المنتظر (عج)
30000 ریال
وظائف العباد تجاه...

سید حسن میرباقری...
تاریخ تحلیلی امامیه در غیبت صغری
تاریخ تحلیلی امامیه در غیبت صغری
50000 ریال
تاریخ تحلیلی امام...

دکتر مجید احمدی کچایی...
بررسی آماری روایات علائم حتمی ظهور
بررسی آماری روایات علائم حتمی ظهور
50000 ریال
بررسی آماری روایا...

مجتبی رضایی آدریانی...
پژوهشی درباره دوازده مهدی
پژوهشی درباره دوازده مهدی
20000 ریال
پژوهشی درباره دوا...

مجتبی رضایی آدریانی...
تأملی در سوره روم
تأملی در سوره روم
10000 ریال
تأملی در سوره روم...

مسعود پورسید آقایی...
آخرین انقلاب، انقلابی آخر: رویکردی تطبیقی بر اندیشه مهدویت
آخرین انقلاب، انقلابی آخر: رویکردی تطبیقی بر اندیشه مهدویت
50000 ریال
آخرین انقلاب، انق...

فرح رامین
رویکرد تطبیقی به پایان تاریخ
رویکرد تطبیقی به پایان تاریخ
40000 ریال
رویکرد تطبیقی به...

رضا مهدیان فر
مهدویت از نگاه مفسران اهل سنت
مهدویت از نگاه مفسران اهل سنت
30000 ریال
مهدویت از نگاه مف...

مصطفی ورمزیار

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را ثبت کنید.

برای ارسال دیدگاه وارد/عضو شوید.